آرسا
آرسا (آکادمی رفتار سازمانی) با هدف ارائه خدمات بروز در زمینه آموزش، پژوهش و مشاوره رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی توسط دکتر علیاصغر امیری تاسیس شد.
آکادمی رفتار سازمانی
برای من یادگیری زمان و مکان و رشته و حوزه نمی شناسه. هر جا باشم و در حال انجام هر کاری باشم، سعی می کنم از سایر رشته ها و حوزه ها هم نکاتی رو بیاموزم و بکار بگیرم.
توی این ویدئوی زیبا، درس آموخته های رفتار سازمانی از پرواز غازهای کانادایی رو توضیح داده که دوست دارم با شما به اشتراک بذارم.
آیا وقتی دانشجویان به صورت گروهی مقاله می نویسند نتیجه بهتری می گیرند یا وقتی یک دانشجو به تنهایی مقاله می نویسد؟
آیا وادار کردن افراد برای کار در تیم، عملکرد کلی را افزایش میدهد؟
چگونه باید به ارتباطات و تعاملات افراد تیم ساختار داد؟
کتاب بازیکن تیمی ایدهآل نوشتهی پاتریک لنچونی نویسندهی آمریکایی هست. اکثر افراد این شخص را با کتاب پنج دشمن عملکرد تیمی میشناسند. کتاب بازیکن تیمی ایدهآل به طور کلی دارای دو بخش هست. بخش اول کتاب داستان 3 مدیر یک شرکت ساختمانی بزرگ هست که صاحب اصلی آن به علت بیماری قادر به ادامهی مدیریت این شرکت نیست، به همین دلیل وظیفهی مدیریت این شرکت را به برادرزادهی خود که مدیر توانمندی است محول کرده است. این شرکت ساختمانی دو پروژه گسترده را باید طی چند ماه آینده به اتمام برساند و داستان حول محور چالشهای مدیران برای استخدام افراد مناسب و اصطلاحا بازیکن تیمی ایدهآل میگردد. بخش دوم کتاب که بخش اصلی کتاب هست و نکات اصلی در این بخش نهفته شده است. در این خلاصه بیشتر به توضیح بخش دوم کتاب میپردازیم. کتاب در اصل راجع به 3 ویژگی مهم در افرادی صحبت میکند که اشخاص مناسبی برای تیم هستند و این ویژگیها را به طور کامل شرح میدهد و نحوهی شناخت افراد دارای این ویژگیها را توضیح میدهد.
ساختن تیم های توانمند ضمن سادگی، از فرآیند پیچیده و دشواری برخوردار است اما شدنی است. قدرت مالی و برخورداری از استراتژی مناسب، مزیتی رقابتی بوده اما ماندگار نیستند. فقط کار تیمی است که به وجودآورنده مزیت رقابتی پایدار بوده و تضمینی بر استمرار فعالیت های سازمان است. اگر مهم ترین عامل ورودی سازمان یعنی نیروی انسانی با تمام توان در جهت یک هدف مشترک بسیج و به حرکت درآیند در همه زمینه های کسب وکار موفق خواهیم بود.
یکی از مشکلاتی که امروزه بسیاری از مدیران در سازمان های بزرگ با آن مواجه هستند این است که:
چرا کارکنان ما این قدر اشتباه می کنند، چرا نمی فهمند ما چه می خواهیم، چرا نمی فهمند ما چه می گوییم؛ مرتب اشتباه می کنند، آن هم اشتباهات تکراری و همیشگی. ما همواره گرفتار دوباره کاری هستیم، نمی شود به آن ها اعتماد کرد. کسی کارمند خوب تربیت نمی کند به ما تحویل دهد، یک کسی را هم که پیدا می کنی ناز می کند و می رود، پیش ما نمی ماند و از آن وقت مجبور می شویم همه کارها را خودمان انجام دهیم و یک وقت به خودمان می آییم که چند کارتابل پر، کارهای عقب مانده و شنبه کار، جمعه کار، شب ها کابوس کارهای عقب مانده، در کنار بسیاری از مسائل و مشکلات دیگر مدیریت و سازمان و...
آرسا (آکادمی رفتار سازمانی) با هدف ارائه خدمات بروز در زمینه آموزش، پژوهش و مشاوره رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی توسط دکتر علیاصغر امیری تاسیس شد.